Menneitä tapahtumia, syksy 2011

2.12.2011 Pikkujoulu

Pikkujoulua vietimme Teatteri Provinssissa. Kävimme katsomassa vierailevan teatterin esityksen Kirkan lahje. Esityksen jälkeen nautimme jouluisesta noutopöydästä ravintola Pegasuksessa.

15.11.2011 Syyskokous

Vuoden 2011 syyskokous pidettiin Salon SYTY:n tiloissa. Paikalla oli myös Keliakialiiton Länsi-Suomen aluevastaava Eija Lindberg. Eija oli päivällä on paikalla vastaamassa jäsenten kysymyksiin ja illalla osallistui syyskokoukseen. Syyskokouksessa juhlistimme myös yhdistyksen 10-vuotisjuhlavuotta kunniamerkkien jaon ja kakkukahvien muodossa.

8.11.2011 GLUTEENITONTA JA MAISTUVAA, leivontailta keliakialapsille

Ryhmä SAKTA:n lähihoitajaopiskelijoita järjestivät osana opinnäytetyötään leivontaillan 7-12-vuotiaille lapsille Kuusjoen nuorisotalolla. Iltaan sisältyi hieman gluteenittomaan ruokaan tutustumista ja maukkaiden gluteenittomien ruokien ja leivonnaisten valmistamista yhdessä. Tapahtuman osallistujamäärä oli pieni, mutta osallistuneet olivat todella tyytyväisiä illan antiin.

10.9. 2011 Salon seudun keliakiayhdistys kauppakeskus Plazassa.
Kansallisen keliakiaviikon teemana oli ”Entä jos se on keliakiaa?”. Salon seudun keliakiayhdistys oli esillä kauppakeskus Plazassa ja jakoi tietoa keliakiasta. Tapahtumassa oli mahdollisuus tutustua keliakian pikatestiin. Salon alueen keliakiahoitajat olivat myös paikalla ja heidän kanssaan oli mahdollisuus keskustella mieltä askarruttavista asioista.

10. 9. 2011 Retki Teijollen retkeilyalueelle
Kauppakeskustapahtuman jälkeen suuntasimme Teijon retkeilyalueelle, johon järjestimme retken yhdessä Turun keliakiayhdistyksen kanssa.

Retkellä tutustuimme Teijon retkeilyalueen alkusyksyiseen luontoon erä/luonto-oppaan johdolla. Retkemme teemana oli luonto digeinä. Patikoinnin lomassa tutkimme maisemia kameran linssin takaa ja taltiomme "vuoden luontokuvan". Aiheenamme oli luonto ja ihminen. Parhaat / hauskimmat otokset tulostimme paikan päällä ja oppaamme toimi valokuvauskilpailumme tuomarina. Tommi Ylösen valokuva voitti kilpailumme.

Pysähdyimme Matildanjärven uudelle kodalle nauttimaan maukkaasta ruoasta ja nuotiokahvista. Kodassa saimme nähdä lisää luonnon ihmeitä kodassa majailevan lepakon muodossa.